Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 redakcja@tsk24.pl

100 ton na wiadukcie. Przeprowadzono próby obciążeniowe obiektu

Na nowo wybudowanym wiadukcie w poniedziałek, 7 listopada od godziny dziesiątej prowadzone były próby obciążeniowe. Na najdłuższe przęsło wiaduktu wjechały trzy samochody ciężarowe o masie 33 tony każdy. Próby przeprowadzał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Kielcach za pomocą dwóch metod pomiaru - metodą niwelacji precyzyjnej i metodą przy pomocy czujników indukcyjnych.

Budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej jest największą inwestycją realizowana przez Powiat Skarżyski na terenie miasta Skarżyska-Kamiennej. Jest ważną częścią budowy zintegrowanego systemu komunikacyjnego łączącego Osiedla Dolna Kamienna z Osiedlem Przydworcowym w mieście.

Próby obciążeniowe rozpoczęły się w poniedziałek, 7 listopada o godz. 10.00. Pomiarom przyglądali się przedstawiciele inwestora – Zarząd Powiatu Skarżyskiego ze starostą Arturem Berusem i wicestarostą Anną Leżańską, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Skarżysku-Kamiennej Marek Czyż z pracownikami, nadzór autorski, inspektorzy nadzoru budowlanego oraz wykonawcy obiektu.

Dzisiejszy dzień to jeden z najważniejszych dni przy tej inwestycji. Pozytywne próby obciążeniowe są zielonym światłem do uruchomienia procedur związanych z odbiorami technicznymi części jezdnej obiektu. Jesteśmy dobrej myśli - w terminie umownym wiadukt zostanie dopuszczony do ruchu – mówi starosta Artur Berus.

Próby obciążeniowe przeprowadzał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Kielcach za pomocą dwóch metod pomiaru - metodą niwelacji precyzyjnej i metodą przy pomocy czujników indukcyjnych.

Z lewej strony mamy metodę niwelacji precyzyjnej. Dokładność tego pomiaru dokonywana do jednej setnej milimetra. Punkty pomiarowe rozstawione są wzdłuż obiektu, w których mierzymy przemieszczenia. Najbardziej oczywiście interesuje nas środek rozpiętości tego najdłuższego przęsła. Z prawej strony zastosowaliśmy metodę przy pomocy czujników indukcyjnych wykorzystując drugi wiadukt. Tą metodą mierzymy przemieszczenia obciążonego wiaduktu w stosunku do nitki nie obciążonej – informuje Andrzej Matysek z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. - Mamy tu także ustawione 3 czujniki. Mierzymy też ewentualne przemieszczanie podpór, bo podczas próby podpory też przemieszczają się jakieś tam ułamki milimetra. Tak więc, żeby czyste ugięcia przęsła całej konstrukcji obliczyć, musimy mieć jeszcze dane nad podporami - dodaje.

W chwili pomiaru na najdłuższym przęśle jednorazowe obciążenie wynosiło sto ton.

W tej chwili mamy trzy samochody po 33 tony, więc jednorazowe obciążenie na najdłuższym przęśle jest praktycznie stutonowe. Tak jest umieszczone obciążenie żeby było najbardziej niekorzystnie, a układ najbardziej wytężał to przęsło. Cały czas mierzymy oraz sprawdzamy stabilizację, bo podczas próby przygięcia nam przyrastają. Jeżeli te przyrosty zatrzymają się po ok. 30 minutach samochody mogą zjechać z wiaduktu. Na razie wszystko jest dobrze – wyjaśnia Andrzej Matysek z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów.

Po zjeździe obciążenia Instytut badawczy sprawdzał również jak zachowała się konstrukcja tzn. czy nie zostały trwałe ugięcia.

Wiadukt ostatecznie przeszedł pozytywnie próby obciążeniowe, zgodnie z założeniami projektu obciążeń.    

Jak informuje dyrektor ZDP Marek Czyż obecnie oprócz prób obciążeniowych, cały czas na inwestycji trwają prace wykończeniowe polegające na asfaltowaniu ciągów pieszo-rowerowych, wykonywaniu nawierzchni chodnikowych z żywic, ustawianiu barier i poręczy drogowych, montażu oświetlenia oraz przygotowaniu do oznakowania poziomego i pionowego. Wykonywane są również prace związane z uporządkowaniem terenu na wiadukcie i pod nim oraz prowadzona jest geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza.

Po zakończeniu tych prac i zgłoszeniu do odbioru końcowego złożymy stosowny wniosek do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w celu dopuszczenia obiektu do użytkowania – mówi M. Czyż. 




 

 










 

                                              



 

29-01-2023 Szkolnictwo i oświata

Studniówki 2023 - ZSE

28-01-2023 Szkolnictwo i oświata

Bal Słowackiego 2023

27-01-2023 Kronika policyjna

Areszt za pobicie

27-01-2023 Kronika policyjna

Pożar samochodu na drodze ekspresowej S7

26-01-2023 Szkolnictwo i oświata

Listy gratulacyjne w SP Nr 5

 
 

 

Ostatnie komentarze

  • mgr powiedział(a) Więcej
    Szkoda naszych podatków na takiego bydlaka !!! 21 godzin temu
  • Agnieszka powiedział(a) Więcej
    Ja niestety jestem osobą całkiem niewidomą. I wiem jak taki system funkcjonuje prawidłowo w innych miastach, tam nie... 1 dzień temu
  • Halina powiedział(a) Więcej
    Agnieszka napisał:
    Niestety system nie działa!. Pomimo, że jest dostępne udźwiękowienie to proszę powiedzieć jak osoba niewidoma ma...
    2 dni temu

23-01-2023 Kronika policyjna

Finał sprawy wycieczek, których nie było

22-01-2023 Szkolnictwo i oświata

Studniówki 2023 - II LO

        




       

                                                        

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!