- Kategoria: Informator powiatowy
- Starostwo Powiatowe, foto: Piotr Adamczyk
Radni Powiatu Skarżyskiego wybrali składy komisji i ich przewodniczących. Odbyła się II w kadencji sesja rady
Podczas drugiej sesji w nowej VII kadencji Rady Powiatu Skarżyskiego, radni m.in. powołali cztery komisje rady powiatu, ustalili przedmiot ich działania oraz składy osobowe wraz z wyborem przewodniczących tych komisji. Wybrali także wiceprzewodniczących Komisji Rewizyjnej i Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Do grona radnych powiatowych dołączył Sebastian Siudak, który odebrał postanowienie o obsadzeniu mandatu i złożył ślubowanie na radnego powiatu skarżyskiego.
Druga w kadencji sesja Rady Powiatu Skarżyskiego odbyła się w środę, 22 maja w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej. Przed przystąpieniem do obrad przewodniczący rady Jerzy Żmijewski odczytał postanowienie Komisarza Wyborczego w Kielcach w sprawie obsadzenia mandatu radnego Rady Powiatu Skarżyskiego w okręgu wyborczym nr 3. Wakujący mandat, jako 19 radny, objął Sebastian Siudak, reprezentant z terenu gminy Bliżyn. Postanowienie nowemu radnemu wręczyła przewodnicząca Powiatowej Komisji Wyborczej Anna Lipieniecka, po czym radny Siudak złożył ślubowanie.
Istotną częścią obrad II sesji było powołanie komisji rady powiatu ich składów oraz przewodniczących. W Radzie Powiatu Skarżyskiego VII kadencji będą pracować cztery komisje.
Zgodnie z przyjętą uchwałą w sprawie powołania stałych komisji Rady Powiatu Skarżyskiego, ustalenia przedmiotu ich działania oraz składu osobowego rada powiatu skarżyskiego powołała dwie komisje. Są to: Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego oraz Komisja Oświaty, Zdrowia i Pomocy Społecznej. Wybrała także ich przewodniczących. I tak:
Komisja Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego pracować będzie w składzie:
Do zakresu działania Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego, Infrastruktury i Porządku Publicznego należy opiniowanie projektu budżetu powiatu oraz kontrola gospodarki finansowej. Ponadto przedmiotem jej działania są sprawy z zakresu: przeciwdziałania bezrobociu i aktywizacji lokalnego rynku pracy, transportu i dróg publicznych, geodezji, kartografii, katastru, gospodarki nieruchomościami, administracji architektoniczno-budowlanej, gospodarki wodnej, ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego, utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, ochrony przeciwpowodziowej i przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, ochrony praw konsumenta, obronności oraz telekomunikacji.
Komisja Oświaty, Zdrowia i Pomocy Społecznej pracować będzie w składzie:
Do zakresu działania Komisji Oświaty, Zdrowia i Pomocy Społecznej należą sprawy związane z edukacją publiczną, kulturą i ochroną zabytków, kulturą fizyczną i turystyką, współpracą z organizacjami pozarządowymi, promocją powiatu, promocją i ochroną zdrowia, pomocą społeczną, polityką prorodzinną oraz wspieraniem osób niepełnosprawnych.
Radni powołali także Komisję Rewizyjną i Komisję Skarg, Wniosków i Petycji ustalając ich skład osobowy oraz dokonując wyboru przewodniczących i wiceprzewodniczących obu komisji.
Komisja Rewizyjna (zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym) kontroluje działalność zarządu oraz powiatowych jednostek organizacyjnych. W jej skład wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady powiatu oraz będących członkami zarządu.
Komisja Rewizyjna pracować będzie w składzie:
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji, która rozpatruje skargi na działania zarządu i powiatowych jednostek organizacyjnych, wnioski oraz petycje składane przez obywateli pracować będzie w składzie:
W skład tej komisji zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady powiatu oraz będących członkami zarządu.
Podczas II sesji powiatowe służby, inspekcje i straże przedstawiły informacje na temat stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie skarżyskim na podstawie sprawozdań ze swoich działalności za rok ubiegły. Najistotniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem mieszkańców powiatu, współpracą w tym zakresie, a także oceną stanu sanitarnego i weterynaryjnego powiatu skarżyskiego zaprezentowały - Komenda Powiatowa Policji w Skarżysku-Kamiennej, Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Skarżysku-Kamiennej, Powiatowy Inspektor Sanitarny oraz Powiatowy Inspektor Weterynarii.
Przedstawione zostało także sprawozdanie z realizacji „Programu współpracy powiatu skarżyskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2023” oraz sprawozdanie z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie za rok 2023 wraz z realizacją Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie, a także Programem Działań na Rzecz Osób Niepełnosprawnych.
Radni podjęli również uchwały w sprawach:
Pełny zapis II sesji Rady Powiatu Skarżyskiego
https://www.youtube.com/watch?v=mIhIjrvpRto