Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


BEZPŁATNIE PUBLIKOWANE SĄ JEDYNIE OGŁOSZENIA NIEKOMERCYJNE.

  • Kategoria: Polityka

Dobrze poznać radnego

 Po obejrzeniu najnowszego reportażu w TV Dami  pt. „Konrad Krönig – zdobywca Złotej Kamery w konkursie TV Dami dla najlepszego radnego 2009 roku”, nasuwa się taka oto refleksja. 
 
 Radny Konrad Krönig – status radny miasta Skarżysko-Kamienna - w najnowszym reportażu kreuje swój wygląd, ubranie, zachowanie, wykształcenie, sposób prowadzenia rozmowy, a także miejsca, gdzie poczuł powołanie do działalności radnego.

 

W publikowanym reportażu wyróżnia się zdecydowanie od swoich kolegów radnych i celowo lub nieświadomie tworzy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktuje. Kreując siebie poprzez medium telewizyjne TV Dami bohater radny chce być jak najlepiej postrzegany w działalności zawodowej oraz publicznej i dlaczego miałby tego nie chcieć  robić, jeżeli powszechnie jest wiadomo, że polityka jest produktem rynkowym i każdy ma prawo kupić lub sprzedać swój wizerunek?

W sumie reportaż jest przedstawiony w taki sposób, że stara się wpływać na nasze (wyborców) decyzje, poucza, nakłania, czyli kształtuje nasze postawy poprzez wytwarzanie przesadne rzeczywistości. Język telewizji Dami jest językiem sloganów i haseł. Slogany działają na emocje, nie na intelekt. Zabijają wolę i przełamują zdolności krytyczne.

Czytałem, że najbardziej skuteczni politycy to ci, którzy najlepiej potrafią używać języka telewizji, a nie ci, którzy najefektywniej pracują dla swych wyborców i nigdy nie ci, co mówią, że pracują, a na pewno już nie ci co wydają pochlebne opinie o drugim polityku, a takich kilku spin doctors występuje w reportażu: Wojcieszek, Kobierski, Kazanowski, Sadza.

Amerykański socjolog mediów mówił: Skuteczni politycy myślą o świecie w kategoriach władzy i dominacji. Realizują swoje indywidualne motywy w kategoriach interesu publicznego. Roger Ailes, media advisor (konsultant w kampanii Richarda Nixona) mówił:, aby wygrać w polityce, trzeba sie podobać ludziom, bo kiedy się podobasz, wyborcy wiele ci wybaczą. Gdy twój wygląd nie przypadnie im do gustu, to nawet będąc świętym nie przekonasz ich do siebie. Zapewne z tego względu podkreśla się, że opakowanie produktu jest najpotężniejszym medium przekazu reklamowego. Konrad Krönig właśnie swój wysiłek tworzy na obrazie, w którym namalował siebie lepszym, mądrzejszym, uczciwszym, idealnym.

Robert Cialdini profesor psychologii społecznej o wywieraniu wpływu na ludzi pisze: Nierzadko politycy nakładają na siebie maski prawych i pobożnych, choć mają diabła za skórą. Przesadnie nakładane na siebie masek można najogólniej nazwać manipulacją, a manipulacja zawsze towarzyszy propagandzie politycznej, o czym ostatnio mówiło się dużo w polityce krajowej. Manipulowanie publiczności, dzięki znajomości jej motywacji, jest dzisiaj kluczem do maksymalizowania poparcia politycznego.

Moim zdaniem, żeby zbudować pozytywne relacje z lokalną społecznością, trzeba pamiętać o tym, żeby lokalna władza poznała potrzeby i oczekiwania obywateli, a nie odwrotnie. Reportaż stara się uświadomić nam to, co lubi robić radny, a to, co lubi niekoniecznie odpowiada oczekiwaniom wszystkich grup mieszkańców, bo siatkówki plażowej nie wszyscy mieszkańcy chcą oglądać.
W reportażu  „Konrad Krönig – zdobywca Złotej Kamery” - nie wymienia oczekiwań całej grupy mieszkańców, nie uwzględnia ich wieku, wykształcenia w zakresie realizowanych inwestycji lub przedsięwzięć mających znaczenie dla Skarżyska.... Mówienie, że Konrad Krönig zbudował profesjonalną stronę internetową by komunikować się z mieszkańcami nie jest w dzisiejszej rzeczywistości czymś nadzwyczajnym. Wielkim uproszczeniem jest mówienie, że ta strona internetowa ułatwia kontakt z mieszkańcami, bo nie można porównywać tej strony z rozwiązaniami, chociażby tymi, jakie zastosował prezydent Wojcieszek. Ważnym rozwiązaniem jest udostępnienie przez prezydenta opcji umożliwiającej poprzez specjalny elektroniczny formularz zadanie osobistego pytania do prezydenta i oczekiwania od niego odpowiedzi.

Dobrym sposobem na interakcję z lokalnym otoczeniem może się też okazać wykorzystanie serwisów SMS rozsyłanych na telefony komórkowe. Ten sposób komunikacji z mieszkańcami został z powodzeniem zastosowany w Niepołomicach. Dzięki temu w postaci krótkich wiadomości tekstowych na komórki trafiają nie tylko informacje o bieżących pracach dotyczących miejskiego magistratu, ale także zapowiedzi odbywających się w mieście wydarzeń kulturalnych lub sportowych.

Co mogę radzić prezydentowi lub życzyć, aby w 2010 roku koniecznie pomyślał o wykwalifikowanych urzędnikach od gminnego public relations. W gminne powinien działać dobrze zorganizowany wydział promocji powołanej do tego typu zadań?

W praktyce magistratu miejscowego bywa tak, że rzecznik prasowy jest bardziej asystentem prezydenta niż osobą, która ma kształtować i odpowiadać za politykę informacyjną w mieście. I jeżeli jakaś opcja – nie mówią, jaka - chce wygrać wybory samorządowe musi przede wszystkim poprawić przekaz wizerunku samorządu miejskiego, a nie tylko swój indywidualny. Wizerunek w tym przypadku poprawić może tylko sprawnie działający zespół fachowców od gminnej promocji, a nie tylko tabloidy skierowane do telewizji Dami. 

 Wojciech Markiewicz /TSK24

Ostatnie komentarze

  • Bożena powiedział(a) Więcej
    Już miał Pan otwartego prezydenta przez ostatnie lata. Też zaczynał od biegania po festynach, a skończył na... 11 godzin temu
  • Anonimowy powiedział(a) Więcej
    Jak się czujecie wyborcy Pani Nowek ? Czujecie się oszukani ? Macie prawo. Odźcie po rozum do głowy jak jeszcze go macie resztki 12 godzin temu
  • Bożena powiedział(a) Więcej
    Ja tylko mam nadzieję, że wygra Bogucki i przywróci Rudą do UM. Odkąd zwalili na nią aferę mieszkaniową, w... 13 godzin temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!