Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 535 455 189 redakcja@tsk24.pl

NAKRĘĆ SIĘ NA NAUKI ŚCISŁE – KONKURS FILMOWY - nagroda dla finalistów

Uczniowie Zespołu Szkół Samochodowo - Usługowych w Skarżysku - Kamiennej w składzie: Eliza Płusa, Karina Władyczuk, Patryk Chruściel, Piotr Król, Kamil Zając, Mateusz Zając zdobyli I miejsce w ogólnopolskim konkursie "Nakręć się na nauki ścisłe" w kategorii Technikum. Celem konkursu było promowanie kierunków matematycznych, technicznych i przyrodniczych, a zadanie konkursowe polegało na nakręceniu 30 -sekundowego spotu promującego nauki ścisłe. Nagrody rzeczowe w postaci tabletów dla uczniów i opiekuna oraz tablicy interaktywnej dla szkoły trafiły już do rąk finalistów, natomiast w dniach 19-20 października 2015 r. zwycięzcy wraz z opiekunem wyjechali na wycieczkę do Łodzi, gdzie czekały na nich ciekawe miejsca, obrazy, technologie a przede wszystkim ciekawi ludzie.
 
Pierwszym punktem wycieczki było Centrum Technologii Informatycznych - nowej ogólnouczelnianej jednostki Politechniki Łódzkiej. W budynku o powierzchni ponad 4500 m2 ulokowano 21 wysokospecjalistycznych, dydaktycznych laboratoriów z obszaru szeroko rozumianej informatyki. Do dyspozycji studentów oddana jest także sala kinowa z obrazowaniem trójwymiarowym oraz możliwością prowadzenia i uczestnictwa w zdalnych wykładach, 4 pracownie wideokonferencyjne umożliwiające zdalną pracę w międzynarodowych projektach oraz sale do pracy w małych grupach. Każde laboratorium powstało z udziałem naukowców i przedsiębiorców będących ekspertami w swojej dziedzinie. Wybór kierunków rozwoju Centrum podyktowany był analizą rozwoju technologii wdrażanych na rynek. Uczniowie spotkali się tam z Damianem Faustryjakiem - laureatem konkursu Huawei Seeds for the future, który opowiedział o studiowaniu na uczelni oraz konkursie, w którym uczestniczył i pokazał najciekawsze laboratoria, między innymi:
 
Laboratorium Rzeczywistości Mieszanej i Technik Filmowych, które zostało zaprojektowane aby wspierać dydaktykę i naukę związaną z:
 
- szeroką pojętymi wirtualnymi środowiskami,
 
- animacją komputerową i badaniami biomechanicznymi,
 
- realizacją filmową i telewizyjną oraz fotografią,
 
- projektowaniem, implementacją i testowaniem interfejsów użytkownika,
 
- rekonstrukcją i digitalizacją cyfrową.
 
Na wyposażeniu laboratoriów znajduję się:
 
- profesjonalny system śledzenia ruchu (ang. motioncapture) wyposażony w oprogramowanie do akwizycji ruchu jak również analizy biomechanicznej w sporcie i medycynie;
 
- jaskinia dwuścianowa (ang. cave) umożliwiająca interaktywną wielkoformatową stereoskopową wizualizację na potrzeby przemysłu, sztuki, marketingu, rozrywki, czy medycyny;
 
- profesjonalne mobilne studio filmowe z kamerami, aparatami fotograficznymi oraz niezbędnym osprzętem, pozwalające na rejestrację, montaż, obróbkę i transmisję
 
- profesjonalny system okulograficzny (ang. eyetracker) pozwalający na testowanie stron internetowych, interfejsów aplikacji komputerowych w tym mobilnych;
 
- skanery i drukarka 3D umożliwiająca akwizycję obiektów przestrzennych i ich trójwymiarowy wydruk;
 
Laboratorium Biometrii, które dysponuje najnowocześniejszym sprzętem i oprogramowaniem zapewniającym możliwość wielomodalnej identyfikacji i weryfikacji tożsamości użytkowników.Oprócz klasycznych metod biometrycznych, takich jak analiza odcisków palców pozyskanych za pomocą czytników optycznych, termicznych, czy pojemnościowych, laboratorium dysponuje również skanerami tęczówki i twarzy, oraz sprzętem pozwalającym m.in. na:
 - analizę geometrii dłoni oraz odcisków dłoni (ang. palmprint);
 - rejestrację cech biometrycznych w podczerwieni (termografia, geometria naczyń krwionośnych dłoni i palca);
 - analizę cech behawioralnych, w tym autentykację głosową użytkownika i badanie dynamiki podpisu 
odręcznego.
 
Drugim punktem wyjazdu było Studio Filmowe SE-MA-FOR. Podczas pobytu w Se-Ma-Forze finaliści wzięli udział w warsztatach z animacji poklatkowej (stop motion) z wykorzystaniem konstrukcji (z drucików) do stworzenia lalek animacyjnych. Uczestnicy na 5 stanowiskach do animacji poklatkowej stworzyli własne historie związane z naukami ścisłymi. Aparaty ustawione zostały na statywach tak aby swobodnie poruszać lalką animacyjną. Uczestnicy również przygotowali scenografię do swoich filmów.  Prowadzący warsztaty pokazali w jaki sposób tworzyć filmy poklatkowe, inspirowali i pomagali wzbudzić w uczestnikach kreatywność.
 
Trzecim punktem wycieczki była wizyta w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej.
 
Filmowa Szkoła w Łodzi to jedna z najstarszych uczelni filmowych na świecie. Kształcą się tam przyszli reżyserzy, fotograficy czy aktorzy. Szkoła zajmuje się obsługą i organizacją produkcji blisko 300 projektów filmowych rocznie. Studenci realizują etiudy fabularne, dokumentalne, operatorskie i animowane, które powstają w każdej technice filmowej przy wykorzystaniu najnowocześniejszego sprzętu. 
 
Uczniowie mieli możliwość zwiedzić uczelnię i spotkać się z Anią Morawiec, studentką IV roku, reżyserem etiudy „To byłoby coś pięknego”. Film, jej autorstwa nagrodzony został nagrodą dla najlepszego filmu dokumentalnego podczas Europejskiego Festiwalu Filmowego „ Euroshorts”. 
 
Podczas spaceru po Łodzi finaliści przeszli szlakiem łódzkich murali stworzonych w ramach projektu Galeria Urban Forms znanych na całym świecie. Obecnie galeria wielkoformatowych obrazów – murali umieszczonych bezpośrednio na elewacjach budynków w centrum Łodzi składa się z ponad 40 gigantycznych malowideł. Przewodnik grupy opowiedział ich historie oraz techniki plastyczne w jakich zostały wykonane. W ten sposób przygoda konkursowa dobiegła już do końca.
 
 
 


Ostatnie komentarze

  • Pikus powiedział(a) Więcej
    a gdzie w Skarzysku jest centrum?przeciez to dziura. 14 godzin temu
  • Hh powiedział(a) Więcej
    Dworzec pochodzi z 1885 r, natomiast 1925 to data odbudowy i przebudowy po zniszczeniach I wojny światowej. 17 godzin temu
  • Matylda powiedział(a) Więcej
    Przy tak dużej liczbie klas i liczności uczniów w każdej z nich poziom nauczania będzie bardzo niski. I tak już... 20 godzin temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!