Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


W Skarżysku powstanie tunel pieszo-rowerowy pod torami

Ponad 54 mln zł kosztować będzie budowa nowoczesnego, bezpiecznego tunelu pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi w Skarżysku-Kamiennej. 
Podziemne przejście zastąpi zardzewiałą, niebezpieczną kładkę, z której dotychczas korzystają podróżni i mieszkańcy miasta. Marszałek Andrzej Bętkowski i wicemarszałek Marek Bogusławski złożyli podpisy pod umową o dofinansowanie inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego kwotą ponad 37 mln zł.
– Unijne pieniądze umożliwią realizację inwestycji, która dla wielu osób, podróżujących po kraju, a także dla mieszkańców Skarżyska-Kamiennej jest niezwykle istotna – tłumaczy marszałek województwa Andrzej Bętkowski. – Podpisujemy właśnie umowę z Polskimi Liniami Kolejowymi, ze spółką PKP PLK na dofinansowanie tej ważnej budowy. W Skarżysku powstanie tunel o długości 121 metrów i szerokości 6 metrów, który będzie łączyć dworzec kolejowy i zlokalizowane tu miejsca parkingowe z drugą częścią miasta. Przy tej inwestycji modernizowane będą perony, dostosowane będą do nowego taboru kolejowego. Tunel i perony dworcowe połączą windy, łatwo więc będzie korzystać z nich osobom niepełnosprawnym. Myślę, że dzięki tej inwestycji skarżyski węzeł kolejowy znów nabierze blasku i będzie służyć tak jak dawniej podróżującym, a białe plamy komunikacyjne na mapie Polski będą znikać. Z pejzażu mojego miasta zniknie też szpecąca go stara kładka, którą zastąpi nowoczesne połączenie tunelowe – dodał marszałek.
Podziemne przejście zostanie połączone ze zmodernizowanym budynkiem dworca, peronami oraz południową częścią miasta. Przebudowany zostanie również peron nr 1. Zaplanowano podwyższenie go do wysokości 76 cm, wymianę nawierzchni, budowę odwodnienia i przebudowę oświetlenia.
W związku z budową przejścia podziemnego wykonanych zostanie również szereg prac dodatkowych w zakresie branży torowej, konstrukcyjnej, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki trakcyjnej i nietrakcyjnej, kubaturowej, teletechnicznej, drogowej i sanitarnej. Wykonane zostanie nowe oznakowanie zmodernizowanego układu komunikacyjnego oraz nowych elementów małej architektury w ramach stacji kolejowej.
Gotowa jest dokumentacja techniczna, związana z inwestycją, prace budowlane powinny więc ruszyć w tym roku. Inwestycja ma się zakończyć w 2022 roku.

 

 
 

Ostatnie komentarze

  • Pawel Romanowski powiedział(a) Więcej
    Głosowałem na Panią Nowek. Zawiodłem się strasznie. Temu miastu należy się zmiana.
    Pani Okla i Ciok wraz z... 6 godzin temu
  • Anonimowy powiedział(a) Więcej
    Czyli policjantka Nowek to jednak PO..Maćkowiaki miały ja na płocie i razem im nie wyszło.. Beznadzieja. 14 godzin temu
  • Stanibor powiedział(a) Więcej
    Właśnie obejrzałem konferencję PO z Panią Minister MOD oraz Jarka Niziołka udzielającej poparcia Adamowi Ciokowi.... 20 godzin temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!