Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 25 11 951 redakcja@tsk24.pl

Budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu Jana Pawła II z ulicą Krakowską - "zakończona"

Kierowcy poruszający się droga krajową nr 42 mogą już korzystać z ronda turbinowego, które znajduję się na skrzyżowaniu z ulicą Krakowską. W tym miejscu została już uruchomiona docelowa organizacja ruchu.
 
Powodem powstania w tym miejscu rozwiązania komunikacyjnego w postaci ronda turbinowego były występujące w tym miejscu zdarzenia drogowe do których dochodziło z powodu przekroczeń dozwolonej prędkości przez jadących drogą krajową nr 42 oraz niezachowywaniem należytej przez wyjeżdżających z ulicy Krakowskiej.
 
Inwestycja polegająca na przebudowie skrzyżowania na rondo turbinowe realizowana była w systemie zaprojektuj i zbuduj, co oznacza, że wyłoniony w przetargu wykonawca miał za zadanie w pierwszym etapie zaprojektowanie ronda, a następnie w drugim etapie po zatwierdzeniu niezbędnej dokumentacji jego wybudowanie. Termin zakończenie prac tej wartej 3,3 mln złotych inwestycji był wyznaczony do końca ubiegłego roku. Niestety terminu tego nie udało się dotrzymać. 
 
Rondo turbinowe jest innowacyjnym rozwiązaniem układu pasów ruchu ronda dwupasowego. Wymyślono je w 1998 roku w Holandii. Jego organizacja wymaga od kierującego, przed wjazdem (wejściem), dokonania wyboru kierunku jazdy oraz właściwego, dla tego wyboru, pasa ruchu. Jest to tu szczególnie ważne, gdyż przez wyniesione wysepki i separatory kanalizujące ruch, nie ma później możliwości zmiany pasa ruchu z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie.
Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co przez całkowite wyeliminowanie przeplatania strumieni ruchu zmniejsza ryzyko kolizji. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.



 

Ostatnie komentarze

  • Kieras powiedział(a) Więcej
    Rondo poświęcone tym co ucierpieli w tym miejscu w wypadkach i kolizjach, albo rondo 1000 -ca miejsc pracy. 4 godzin temu
  • Muad'Dib powiedział(a) Więcej
    Zróbmy rondo im."Grubej Kreski" - na środku ronda niech stanie maszt z radziecką flagą na cześć komuchów ,... 6 godzin temu
  • obserwator powiedział(a) Więcej
    A PANI MARZENA NIE ODPUSZCZA PRZEGRANEJ DALEJ BRNIE W P O i DALEJ WSZYSTKIE RONDA TO JEJ ITP SZKODA GADAĆ DALI BY... 6 godzin temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!