Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 535 455 189 redakcja@tsk24.pl

O inwestycjach kolejowych po raz kolejny

24 kwietnia w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Plac Floriański 1, odbyło się spotkanie poświęcone inwestycjom kolejowym w Skarżysk-Kamiennej, tj. modernizacji linii kolejowej nr 8 i 25, budowie tunelu pod torami, remontowi dworca PKP oraz nowym planom inwestycyjnym związanym z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Na spotkanie został zaproszony Minister Infrastruktury wraz z przedstawicielami spółek kolejowych, jak również przedstawiciele władz miasta , powiatu i województwa.
 
 
Organizatorem była poseł na Sejm RP Marzena Okła-Drewnowicz.
W środowym spotkaniu udział wzięli prezydent miasta Konrad Krönig, zastępca prezydenta Andrzej Brzeziński, wicestarosta Anna Leżańska, członek zarządu powiatu Tadeusz Bachnowski.
 
- Niestety nie wszyscy zaproszeni goście przybyli na to spotkanie. Widać, że nie są zainteresowani losem mieszkańców miasta Skarżyska i losem mieszkańców Powiatu Skarżyskiego – podkreśliła na wstępie Marzena Okła-Drewnowicz.
 
Do udziału w spotkaniu zaproszeni zostali również Minister infrastruktury, prezes spółki PKP S.A., prezes spółki PKP PLK, poseł Maria Zuba, oraz Marszałek Województwa Świętokrzyskiego.
 
Marzena Okła-Drewnowicz pokrótce przypomniała  o co zabiega i lobbuje. Efektem dzisiejszego spotkania miał być wspólny apel do Ministra Infrastruktury, który dzisiaj tak naprawdę decyduje czy inwestycje o których jest mowa zostaną zrealizowane.
 
Skarżysko-Kamienna, 24.04.2019r.
 
 
Apel do Ministra Infrastruktury
 
Skarżysko-Kamienna to miasto o bogatych tradycjach przemysłowych i kolejowych. Ma szczególne znaczenie ze względu na swoje położenie na szlakach komunikacyjnych pomiędzy strategicznymi regionami kraju. Dlatego wszelkie inwestycje w rozwój infrastruktury kolejowej w Skarżysku-Kamiennej są kluczowe dla województwa świętokrzyskiego i tej części Polski.
Szanse na realizację tych inwestycji dawała nowa perspektywa finansowa Unii Europejskiej na lata 2014 – 2020. Wśród tych inwestycji wielkie znaczenie ma modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, jak i modernizacja linii kolejowej nr 25. Dla samego miasta istotne również są inwestycje lokalne, tj. budowa tunelu pieszo – rowerowego pod torami oraz remont dworca PKP. 
Z całą pewnością przyszłościowymi inwestycjami kolejowymi o ogólnokrajowym znaczeniu są tzw. „szprychy” prowadzące do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Niestety Skarżysko - Kamienna, nazywane od lat „Miastem Kolejarzy nad Kamienną”, które ma jeden z największych węzłów kolejowych w kraju i jedną z największych stacji rozrządowych nie zostało uwzględnione w planach inwestycyjnych.
Nasz głęboki niepokój wywołał fakt zmniejszenia finansowania modernizacji linii kolejowej nr 8, pozostawienie linii kolejowej nr 25 w dalszym ciągu na liście rezerwowej     w Krajowym Programie Kolejowym, unieważnienie przetargu na budowę tunelu pieszo – rowerowego oraz nierozstrzygnięcie przetargu na remont dworca.
Decyzje te mogą doprowadzić do marginalizacji nie tylko Skarżyska-Kamiennej, czy też Suchedniowa ale również regionu świętokrzyskiego w zakresie rozwoju infrastruktury kolejowej, bez której nie jest możliwy zrównoważony rozwój gospodarczy kraju. Dlatego ponad podziałami politycznymi, dla dobra mieszkańców miasta, powiatu i województwa, apelujemy o podjęcie decyzji pozwalających na wykonania ww. inwestycji. 
 
 
Więcej w zamieszczonym poniżej materiale audio.
 


 

Ostatnie komentarze

  • Pikus powiedział(a) Więcej
    a gdzie w Skarzysku jest centrum?przeciez to dziura. 1 dzień temu
  • Hh powiedział(a) Więcej
    Dworzec pochodzi z 1885 r, natomiast 1925 to data odbudowy i przebudowy po zniszczeniach I wojny światowej. 1 dzień temu
  • Matylda powiedział(a) Więcej
    Przy tak dużej liczbie klas i liczności uczniów w każdej z nich poziom nauczania będzie bardzo niski. I tak już... 1 dzień temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!