Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


Lokalne media z wizytą na budowie nowego odcinka trasy S7

10 listopada 2017 roku informowaliśmy o rozpoczęciu prac przy  budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego. Pełne, ekspresowe połączenie granic Małopolski z obwodnicą Grójca planowane jest do 2020 roku.
Umowę na budowę tego odcinka podpisali w imieniu Inwestora Dyrektor kieleckiego Oddziału GDDKiA Krzysztof Strzelczyk i Zastępca Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych Marcin Niewadził, w imieniu Wykonawcy – Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Budimex SA.
 
Dzisiaj przedstawiciele świętokrzyskich mediów po raz kolejny zostali zaproszeni na przejazd po placu budowy i poznaniu zakresu prac, które zostały już wykonane, jak i co jest jeszcze do zrobienia.
 
Na całej długości dwujezdniowego, blisko 8-kilometrowego ciągu głównego budowanej drogi ekspresowej S7 od granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska-Kamiennej ułożona została ostatnia warstwa nawierzchni SMA.
Dobiegł końca jeden z najważniejszych etapów budowy skarżyskiego odcinka drogi ekspresowej S7. Wykonawca inwestycji Budimex, zgodnie ze złożoną wcześniej deklaracją dąży do tego, aby ciąg główny trasy był przejezdny do końca roku. Aby było to możliwe, trzeba jeszcze wykonać między innymi oznakowanie poziome i pionowe, zamontować bariery i inne elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, dokończyć roboty w obrębie węzła Skarżysko Zachód, wykonać prace porządkowe i wykończeniowe, a także spełnić warunki formalne związane z udostępnieniem drogi.
 
 
 
Przejezdność ciągu głównego skarżyskiej S7 oznacza nie tylko koniec korków w samym Skarżysku, ale likwidację jedynego wąskiego gardła na odcinku drogi ekspresowej S7 od Grójca na Mazowszu do granicy Świętokrzyskiego i Małopolski. 
 
 
 
Zgodnie z kontraktem wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny się zakończyć w maju 2020 roku. 
 
 
 
Dzięki wybudowaniu skarżyskiego odcinka drogi S7 zniknie ostatni jednojezdniowy odcinke między granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego a Warszawą, a cała "siódemka' na długości 200 km od granic Małopolski do Grójca będzie miała nieprzerwanie pełne parametry dwujezdniowej trasy ekspresowej. Znacznie skrócony zostanie czas podróży między Krakowem, Kielcami a Warszawą, a cały świętokrzyski odcinek drogi nr 7 będzie ekspresowy.
 
 
Parametry techniczne odcinka S7
Długość odcinka - 7.57 km
Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (2x2), docelowo 2x3 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - 3,5m                                                                                   
Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m                                                                   
Szerokość pasa dzielącego - 12,0 m ( w tym rezerwa na 3 pas 2x3,5m= 7m)
Max. Obciążenie - 115kN/oś                                                                   
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
                Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych(5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: 259 835 846,88 zł
Data rozpoczęcia kontraktu:  10.10.2017r.
Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020r.
 
Efekty po zrealizowaniu inwestycji:
- Zakończenie przebudowy do klasy „S” całej drogi nr 7 na terenie woj. świętokrzyskiego (ok. 97km)
- Zamknięcie ciągu drogi ekspresowej S7 od Grójca do granicy z województwem małopolskim (ok. 200 km).
- Ominięcie Skarżyska Kamiennej.
-Podniesienie prędkości podróży do 120 km/godz. i skrócenie czasu przejazdu.
-Poprawa bezpieczeństwa ruchu zarówno podróżujących S-7 jak i mieszkańców Skarżyska Kamiennej.
- Poprawa możliwości bezpiecznej migracji zwierząt przez drogę poprzez wygrodzenie drogi oraz wykonanie bezkolizyjnych przejść dla zwierząt małych i średnich.
 
 
Jak mogliśmy dzisiaj się dowiedzieć inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem i jeśli tylko warunki pogodowe będą sprzyjające  odcinkiem, który jest budowany kierowcy będą mogli już przejechać pod koniec tego roku.


 

Ostatnie komentarze

  • Pleban powiedział(a) Więcej
    Panie Ciok, kończ Waść, wstydu oszczędź! Możesz jeszcze zachować resztki godności. Ludzie zrozumieją, a z... 1 dzień temu
  • Stefan powiedział(a) Więcej
    Jak widzę tego kłamczucha to mnie mdli 1 dzień temu
  • BiZet powiedział(a) Więcej
    Suma summarum - nie mana kogo głosować ! 1 dzień temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!