Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


BEZPŁATNIE PUBLIKOWANE SĄ JEDYNIE OGŁOSZENIA NIEKOMERCYJNE.

"Chemia 2009"

28 października odbyły się w Skarżysku-Kamiennej ćwiczenia o kryptonimie "Chemia 2009".

Są to ćwiczenia z zakresu ratownictwa chemicznego, ekologicznego z udziałem grup specjalistycznych ratownictwa chemicznego, funkcjonujących w ramach Świętokrzyskiej Brygady Odwodowej oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego powiatu skarżyskiego.
.

Tematem ćwiczeń była organizacja ratownictwa chemicznego podczas katastrofy komunikacyjnej i skażenia środowiska na terenie węzła PKP w Skarżysku-Kamiennej.

Zadaniem akcji jest sprawdzenie współdziałania zaangażowanych podmiotów ratowniczych tj. jednostek ratowniczych Państwowej Straży Pożarnej z podmiotami centralnego podmiotu operacyjnego.
W operacji udział wzięły jednostki pożarniczo-ratownicze z Kielc, Ostrowca, Starachowic oraz jednostki ochotniczej straży pożarnej z powiatu skarżyskiego, PKP PLK, policja, pogotowie ratunkowe.  


ZAŁOŻENIE DO ĆWICZEŃ
 
W drugiej połowie m-ca października br. występują intensywne opady deszczu. W wyniku tych opadów zwiększyła się ilość odprowadzonej do rowu opaskowego wody systemem odwadniającym torowisko. Powoduje to wzrost poziomu wody w rowie opaskowym oraz w rzece Oleśnica z która jest on bezpośrednio połączony. W dniu 28.10.2009r. na torze 291 przygotowany do transportu  jest skład wagonów- cystern typu 406 Rb z olejem napędowym. Wagony te sa przeznaczone do przewozu produktów naftowych o gęstości 0,7-1,0 t/m3. Walczak zbiornika jest w całości spawany z blachy o grubości 8 mm i zamknięty dwoma dnami elipsoidalnymi. Wewnątrz zbiornika są wspawane cztery pierścienie usztywniające powłokę walczaka.
Nieznani sprawcy, z jednej z cystern poprzez zawór spustowy  dokonują kradzieży oleju napędowego, w tym czasie na stojącą na torze 291 cysternę z ON została skierowana cysterna z Oleum 30 t. Cysterna  z Oleum nie została wyhamowana przez hamulce automatyczne (na skutek zamalowania obrzeży kół lakierem bitumicznym) i uderzyła z prędkością około 30 km/h w cysternę z ON w wyniku czego nastąpiło uszkodzenie pierścienia usztywniającego, a przy cysternie z Oleum uszkodzony został mechanizm hamulca ręcznego. 
W  wyniku  uszkodzenia  pierścienia  usztywniającego  wspawanego w powłokę walczaka nastąpił wyciek oleju napędowego. Cysterna przewoziła 61 m3 oleju napędowego. Punkt wycieku na wysokości 0,5 m od górnej pokrywy. Intensywność wycieku określono na 10 l/min. Górny właz do napełniania ma średnicę 500 mm. Średnica wewnętrzna zbiornika 2800 mm, szerokość wagonu 3040 mm, wysokość wagonu 4263 mm. Dodatkowo nieznani osobnicy,  którzy w trakcie  kolizji cystern znajdowali się w ich pobliżu, zostali potrąceni i jeden z nich w wyniku uderzenia stracił przytomność, drugi natomiast po przejściu kilku metrów również słabnie i pada na ziemie.
Założenie do ćwiczeń będzie obejmować 3 zasadnicze epizody, które spowodują określoną reakcję służb ratowniczych oraz innych podmiotów zaangażowanych w ćwiczenia. Zaplanowane epizody będą następować kolejno po sobie i utworzą ciąg wydarzeń w układzie chronologicznym.
 
Epizod I
Po kolizji dwóch cystern dwóch nieznanych osobników, którzy dokonywali kradzieży oleju napędowego zostaje rannych. Jeden z nich traci natychmiast przytomność wskutek odniesionych ran, drugi natomiast po przejściu kilku metrów również traci przytomność.

Epizod II
Wskutek zderzenia dwóch cystern jedna z olejem napędowym druga z Oleum nastąpiło uszkodzenie pierścienia usztywniającego przy pierwszej, a przy cysternie z Oleum uszkodzony został mechanizm hamulca ręcznego. W wyniku kolizji dochodzi do niekontrolowanego wycieku oleju napędowego na torowisko. Medium swobodnie wylewa się z cysterny.

Epizod III
Poprzez system odwodnienia torowiska olej napędowy przedostaje się do rowu opaskowego, który jest połączony bezpośrednio z przepływającą w pobliżu rzeką Oleśnica. 
 

 


 

© Piotr Adamczyk /TSK24 Team

Ostatnie komentarze

  • Daj pan spokój.. powiedział(a) Więcej
    Za co temu nieudacznikowi dziękowali?.., może za to że rozwalił dokumentnie nasze miasto i katastrofalnie je... 1 dzień temu
  • wer powiedział(a) Więcej
    czyli brak taxówkarzy... 2 dni temu
  • Kalafior47 powiedział(a) Więcej
    Miejmy nadzieję że w pace powiększą im.. to co trzeba... Tu byli kozaczkami.. tam będą dziewczynkami do wzięcia. 2 dni temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!