Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


Autorytet zwiększa sprzedaż – to działa!

milgram
Grupa studentów z Łodzi, stosując proste techniki zaczerpnięte z marketingu i psychologii, dowiodła, iż jest w stanie zwiększyć sprzedaż jednego z biur podróży o 24 proc. Oto jak tego dokonali.


Połączenie psychologii i marketingu potrafi zdziałać cuda! Dosłownie. Tani i niewiele wymagający trick może bowiem być na tyle skuteczny, by realnie wpływać na istotne ludzkie zachowania i tym samym zwiększyć sprzedaż. Ale do rzeczy. Grupa łódzkich studentów postanowiła wykorzystać w praktyce elementy zmodyfikowanego eksperymentu Stanleya Milgrama z 1961 roku a także jego późniejszych tzw. mutacji.

Studenci wykorzystali nie badania, jako takie, ale wnioski z nich płynące. Eksperyment Milgrama udowodnił ogromną ludzką skłonność do ulegania autorytetom (skłonność taką wykazuje nawet 65% społeczeństwa). Ważną rolę w tej kwestii pełniło zinstytucjonalizowanie danego autorytetu, którym mogły być: osoba w białym fartuchu, tytuł naukowy lub wszelkie inne elementy świadczące o wyższości reprezentanta danej instytucji nad odbiorcą – osobą poddaną eksperymentowi.
Studenci postąpili podobnie. Wykorzystali w tym celu jedno z łódzkich biur podróży, w którym pracowało dwóch konsultantów osiągających bardzo zbliżone do siebie wyniki finansowe (w ciągu trzech poprzednich miesięcy pierwszy sprzedawca osiągnął zaledwie o 4 proc. gorszy wynik od drugiego z nich). Co ciekawe, biurka w pomieszczeniu były ustawione naprzeciwko siebie, więc klienci jednego sprzedawcy byli odwróceni plecami do drugiego z nich.
Nad biurkiem pierwszego konsultanta studenci zawiesili certyfikat „Firma Godna Zaufania” wydawany przez Centrum Badania Opinii Klientów, mający spełniać w badaniu rolę swego rodzaju autorytetu. Nad drugim biurkiem była zawieszona jedynie mapa świata. Od tego czasu studenci mieli wgląd z wyniki finansowe obu konsultantów. Teoria wyuczona na uniwersytecie nie zawiodła ich oczekiwań.

Okazało się, że klienci pierwszego konsultanta, widząc certyfikat jakości, byli bardziej skłonni zaufać danej firmie niż ci, którzy nie mieli okazji zobaczyć takiego zaświadczenia podczas dokonywania decyzji o zakupie wycieczki. W ciągu trzech kolejnych miesięcy badania okazało się, że zarówno wynik finansowy, jak i grono osób, które zaufało pierwszemu sprzedawcy, przewyższały (odpowiednio o 24 i 22 proc.) rezultaty uzyskane przez drugiego ze sprzedawców.
Wniosek z przeprowadzonego badania jest następujący: klienci podczas zakupu sugerują się nie tylko ceną i atrakcyjnością towaru, ale również wiarygodnością i rzetelnością firmy. Są też w stanie łatwiej zaufać danemu przedsiębiorstwu, jeśli wiedzą, iż posiada ono zaświadczenie jakości od instytucji będącej w oczach konsumentów swoistym autorytetem.

PR

Ostatnie komentarze

  • M.fia nie odchodzi, zmienia mi powiedział(a) Więcej
    "Polowanie" - film polski, obejrzyjcie. Czy to nie o Skarżysku? Tyle ,że powinna prowadzić postępowanie prokuratura... 1 dzień temu
  • Daj pan spokój.. powiedział(a) Więcej
    Za co temu nieudacznikowi dziękowali?.., może za to że rozwalił dokumentnie nasze miasto i katastrofalnie je... 2 dni temu
  • wer powiedział(a) Więcej
    czyli brak taxówkarzy... 3 dni temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!