Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 795 913 666 redakcja@tsk24.pl

Rozpoczęto budowę nowego odcinka trasy S7

Ruszyły prace przy budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku granica województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego. Pełne, ekspresowe połączenie granic Małopolski z obwodnicą Grójca planowane jest do 2020 roku.
Jak już informowaliśmy wcześniej 10 października umowę na budowę tego odcinka podpisali w imieniu Inwestora Dyrektor kieleckiego Oddziału GDDKiA Krzysztof Strzelczyk i Zastępca Dyrektora ds. Ekonomiczno-Finansowych Marcin Niewadził, w imieniu Wykonawcy – Dariusz Demianiuk, Dyrektor Rejonu Budimex SA.
 
Informacja o inwestycji
Nowy odcinek o długości 7,6 km połączy wybudowany w tym roku fragment drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego z istniejącym węzłem drogowo-kolejowym w Skarżysku-Kamiennej. Dzięki inwestycji, która zakończy się w 2020 roku, droga nr 7 na całym świętokrzyskim odcinku o długości prawie 100 km zyska pełne parametry trasy ekspresowej.  Nowa droga będzie biegła po nowym śladzie na zachód od istniejącej trasy.
 
Parametry techniczne odcinka S7
Długość odcinka - 7.57 km
Przekrój drogi - 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (2x2), docelowo 2x3 pasy ruchu
Szerokość pasa ruchu - 3,5m                                                                                   
Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m                                                                   
Szerokość pasa dzielącego - 12,0 m ( w tym rezerwa na 3 pas 2x3,5m= 7m)
Max. Obciążenie - 115kN/oś                                                                   
Ilość węzłów – 2: Skarżysko Kamienna Północ, Skarżysko Kamienna Zachód
                Ilość obiektów inżynierskich: 2 mosty, 6 wiaduktów drogowych(5 w ciągu S7 i 1 nad S7) + 2 przejścia dla zwierząt średnich (2 wiadukty w ciągu S7), 5 przejść dla zwierząt małych (przepusty), 3 ściany oporowe, 4 mury oporowe
Wartość robót: 259 835 846,88 zł
Data rozpoczęcia kontraktu:  10.10.2017r.
Okres realizacji: 22 miesiące - z wyłączeniem trzymiesięcznych okresów zimowych (15 grudzień -15 marzec)
Data zakończenia: 9.05.2020r.
 
Efekty po zrealizowaniu inwestycji:
- Zakończenie przebudowy do klasy „S” całej drogi nr 7 na terenie woj. świętokrzyskiego (ok. 97km)
- Zamknięcie ciągu drogi ekspresowej S7 od Grójca do granicy z województwem małopolskim (ok. 200 km).
- Ominięcie Skarżyska Kamiennej.
-Podniesienie prędkości podróży do 120 km/godz. i skrócenie czasu przejazdu.
-Poprawa bezpieczeństwa ruchu zarówno podróżujących S-7 jak i mieszkańców Skarżyska Kamiennej.
- Poprawa możliwości bezpiecznej migracji zwierząt przez drogę poprzez wygrodzenie drogi oraz wykonanie bezkolizyjnych przejść dla zwierząt małych i średnich.


 

Ostatnie komentarze

  • Bardzoanonimowy powiedział(a) Więcej
    Co byś napisał jakby nikogo z władz miasta nie było?
    Ja wiem. Wtedy to naprawdę byś pouzywal sobie, że cho, chooo. 10 godzin temu
  • 65lat emeryt powiedział(a) Więcej
    co te 2 kamyczki wniosą do naszego miasta . nic. i tak wlaśnie mamy jak mamy w skarżysku. gdzie ci jnwestorzy... 11 godzin temu
  • czarek powiedział(a) Więcej
    Pani Danuto komuna dawno się skończyła i każdy powinien sam zadbać o mieszkanie a liczyć na ,,drapane" i łatwiznę .
    11 godzin temu